Instagram – jak funguje, registrace, účet

Instagram je jednou z nejpopulárnějších sociálních sítí na světě. Každý den ho používají miliony lidí po celém světě, aby sdíleli své fotografie, videa a okamžiky ze života.

Instagram je fenoménem dnešní doby. Sociální síť zaměřená na sdílení fotografií a krátkých videí si získala srdce milionů uživatelů po celém světě. Nabízí platformu pro sdílení momentů ze života, sledování oblíbených influencerů a objevování inspirace v nejrůznějších oblastech.

SHRNUTÍ ČLÁNKU

Účet na Instagramu je možné založit v mobilní aplikaci nebo v prohlížeči.

Na Instagram se dá přihlásit přes Facebookový účet.

Mazlíčkovské účty na Instagramu jsou čím dál populárnější.

Firemní účet na Instagramu je navržen pro firmy, značky a profesionály.

Osobní účet umožňuje sdílení každodenních okamžiků s blízkými přáteli.

Existuje mnoho online služeb, které nabízí prodej sledujících na Instagramu.

Jak na Instagram – jak funguje?

Instagram funguje jednoduše. Uživatelé sdílí fotky a videa, která se zobrazí ve feedu, kde je mohou sledovat ostatní uživatelé a reagovat na ně. Obsah lze sdílet také ve stories, což jsou krátké příběhy (videa či fotky), které po 24 hodinách zmizí. Videa je nově možné sdílet také prostřednictvím reels, což jsou krátká videa inspirovaná platformou Tik Tok.

Uživatel může na příspěvky ostatních reagovat buďto pomocí srdíčka („lajků“), komentářů, nebo jej sdílet do zpráv jinému uživateli či do svého příběhu. V příspěvcích, stories i reels je možné označovat profily ostatních uživatelů – označený příspěvek se jim poté objeví na profilu, o označení ve stories dostanou upozornění do zpráv s možností sdílení do vlastního příběhu.

Další funkce Instagramu:

  • Hashtagy: Pomocí hashtagů je možné své příspěvky označit klíčovými slovy, aby je našli uživatelé, kteří se o dané téma zajímají.
  • Umístění: Lze označit místo, kde byla fotka nebo video pořízena.
  • IGTV: Platforma pro sdílení delších videí.
  • Živé vysílání: Na Instagramu mohou uživatelé také živě vysílat a komunikovat se svými sledujícími v reálném čase.

Instagram umožňuje uživatelům také komunikovat prostřednictvím soukromých zpráv a skupinových chatů. Zprávy fungují na podobném principu jako Messenger od Facebooku – lidé si mohou posílat textové zprávy, videa, fotky, hlasovky, sdílet příspěvky či příběhy jiných, reagovat na zprávy pomocí emoji či odpovědi, nebo ke komunikaci využívat online hovory či videohovory.

Pro shlédnutí krátkých videí lze využít TikTok bez registrace.

Instagram profil – profilová fotka, jméno, bio

Profil uživatele je takovou vizitkou na Instagramu. Měl by obsahovat informace o uživateli (jméno či přezdívku), jeho zájmech a tom, co chce na platformě sdílet. Profilová fotka a bio by měly být poutavé a odpovídat jeho image. Do bia lze přidat také odkaz na webové stránky či druhý profil uživatele.

Instagram nově umožňuje také přidání tzv. pronouns, tedy typů oslovení, které uživateli nejlépe vyhovují – uživatel si tak může vybrat, jestli chce, aby ho ostatní uživatelé oslovovali v mužském, ženském či středním rodě. Tato funkce pomáhá zejména transgender a nebinárním uživatelům, kteří se často potýkají s chybným oslovováním.

Profil na Instagramu je tvořen hlavičkou (základním představením uživatele) a samotným obsahem. Uživatel se může prezentovat různými fotografiemi, videi či příběhy s anketami, hudbou či jiným poutavým obsahem. Z příběhů pak může vytvářet tzv. výběry, což jsou takové „složky s příběhy“. Díky výběrům může mít příběhy na profilu trvale viditelné a esteticky uspořádané dle kategorie.

Zatímco příběhy se automaticky archivují do soukromého archivu, do kterého může nahlížet pouze uživatel účtu, vždy po 24 hodinách, příspěvky se musí archivovat manuálně. Příspěvky jsou na profilu viditelné tak dlouho, jak si uživatel přeje – pokud je chce z nějakého důvodu z profilu odebrat, může je buďto archivovat a v případě potřeby kdykoliv vrátit zpět na profil, nebo trvale smazat.

Jak si založit účet na Instagramu?

Účet na Instagramu je možné založit buďto přímo v mobilní aplikaci nebo v prohlížeči. Stačí kliknout na Zaregistrovat se a vyplnit požadované informace (telefonní číslo nebo e-mail, celé jméno, uživatelské jméno a heslo).

Instagram může následně požádat o potvrzení e-mailu nebo telefonu prostřednictvím zaslaného kódu. Nakonec už jen stačí vyplnit zbylé informace (například datum narození), zvolit si vhodnou profilovou fotku a dokončit registraci.

Další možností je založit si účet na Instagramu přes již existující Facebook účet. V tomto případě stačí kliknout na Zaregistrovat se pomocí Facebooku, zadat své přihlašovací údaje k Facebook účtu, povolit přístup (Instagram si vyžádá přístup k některým informacím z Facebook účtu) a dokončit registraci.

Zaregistrovat se na Instagram je možné i v prohlížeči.

Jak se přihlásit na Instagram?

Pokud již uživatel má účet na Instagramu, stačí se přihlásit. Přihlášení je jednoduché a funguje na stejném principu jako přihlášení na Facebook či jinou sociální síť. Stačí zadat své přihlašovací údaje (uživatelské jméno nebo e-mail a heslo) a kliknout na Přihlásit se.

Na Instagram se dá přihlásit také přes Facebook. Stačí kliknout na Přihlásit se pomocí Facebooku a zadat své přihlašovací údaje k Facebooku. Nakonec stačí jen povolit přístup (Instagram si vyžádá přístup k některým informacím z Facebook účtu). Tímto způsobem se dá snadno přihlásit, aniž by si uživatel musel pamatovat další heslo.

Jak založit druhý účet na Instagramu?

Instagram umožňuje spravovat více účtů z jedné aplikace, což je užitečné, pokud chce mít uživatel oddělený osobní účet od toho pracovního. Mnoho uživatelů používá tuto funkci například pro oddělení svého privátního účtu od druhého veřejného.

Jak si založit druhý účet na IG?

  1. Otevřít aplikaci Instagram a přihlásit se ke svému prvnímu účtu.
  2. Přejít na svůj profil.
  3. Kliknout na své uživatelské jméno v horní části obrazovky.
  4. Vybrat možnost „Přidat účet“.
  5. Kliknout na „Zaregistrovat se“.
  6. Vyplnit požadované informace a postupovat podle pokynů na obrazovce.

Privátní účty jsou určené spíše bližšímu okruhu přátel, se kterými lidé sdílí společné večírky, vzpomínky či osobní zkušenosti, naopak veřejný profil může posloužit pro prezentování své umělecké tvorby širšímu publiku, nebo například jako „mazlíčkovský účet“.

Mazlíčkovské účty na Instagramu jsou čím dál populárnější.

Osobní vs. firemní účet

Osobní účet je základní typ účtu, který si většina uživatelů zakládá při prvním přihlášení na Instagram. Tento účet je určen pro běžné uživatele, kteří chtějí sdílet své osobní fotografie, videa a zážitky se svými přáteli a rodinou.

Osobní účet je ideální pro uživatele, kteří chtějí mít kontrolu nad tím, kdo vidí jejich obsah. Umožňuje sdílení každodenních okamžiků, komunikaci s přáteli prostřednictvím zpráv a interakci s oblíbenými účty.

Firemní účet na Instagramu je navržen pro firmy, značky a profesionály, kteří chtějí využít Instagram jako marketingový nástroj. Tento typ účtu poskytuje přístup k pokročilým funkcím, které umožňují efektivní správu a analýzu obsahu, stejně jako interakci s klienty a zákazníky.

Firemní účty jsou vhodné pro ty, kteří chtějí využívat reklamní kampaně, sledovat výkon příspěvků a získávat podrobné statistiky o svém publiku.

Jak přepnout Instagram na osobní účet?

Přepnutí účtu na osobní je velice snadné.

  1. Otevřete aplikaci Instagram a přihlaste se ke svému účtu.
  2. Přejděte na svůj profil kliknutím na ikonu profilu v pravém dolním rohu.
  3. Klikněte na tři vodorovné čáry v pravém horním rohu a vyberte „Nastavení“.
  4. Vyberte možnost „Účet“.
  5. Klikněte na „Přepnout na osobní účet“.
  6. Potvrďte svůj výběr.

Po přepnutí na osobní účet ztratí uživatel přístup k některým nástrojům, které jsou dostupné pouze pro firemní účty. Pokud jej bude chtít někdo sledovat, bude muset zažádat o sledování – tuto žádost může uživatel schválit nebo zamítnout. Uživatel také může skrýt příběhy před konkrétními sledujícími prostřednictvím „blízkých přátel“, tedy seznamu lidí, kdo uvidí jeho obsah.

Osobní účet umožňuje sdílení každodenních okamžiků s blízkými přáteli.

Jak vypnout firemní účet na Instagramu?

Pokud chce uživatel zcela vypnout firemní účet na Instagramu, stačí, aby svůj účet přepnul na osobní.

  1. Přejděte na svůj profil.
  2. Klikněte na tři vodorovné čáry v pravém horním rohu.
  3. Vyberte „Nastavení“ a poté „Účet“.
  4. Klikněte na „Přepnout na osobní účet“.
  5. Potvrďte akci.

Po tomto kroku účet ztratí přístup k analytickým nástrojům a možnostem propagace, které jsou dostupné pouze pro firemní účty, a jeho obsah uvidí pouze sledující.

Nákup sledujících – proč (ne)koupit sledující na IG?

Nákup sledujících na Instagramu se stal v posledních letech běžnou praxí. Mnoho uživatelů se domnívá, že s vyšším počtem sledujících automaticky přijde i větší popularita, vliv a zisk.

Existuje mnoho online služeb, které nabízí prodej sledujících na Instagramu. Ceny se liší v závislosti na počtu sledujících a jejich kvalitě. Ty nejlevnější služby obvykle nabízí falešné profily, které se po čase smažou. Kvalitnější služby slibují skutečné uživatele s aktivním profilem, nicméně i jejich cena je podstatně vyšší.

Uživatelé se k nákupu sledujících uchylují z různých důvodů. Někteří chtějí zvýšit svůj společenský status a vzbudit dojem popularity. Jiní se domnívají, že s vyšším počtem sledujících zaujmou inzerenty a získají sponzorské smlouvy. Další chtějí zviditelnit svůj profil a usnadnit si tak cestu k organickému růstu.

Proč nekupovat sledující na IG?

Velmi často se jedná o falešné profily, které s obsahem nijak neinteragují a nemají žádnou hodnotu. Instagram navíc zakazuje nákup sledujících a lajků a „chyceným uživatelům“ může hrozit zablokování účtu. I s vysokým počtem sledujících se nedá dosáhnout organického růstu a zapojení, pokud obsah není kvalitní a relevantní pro cílovou skupinu.

Nákup sledujících může být lákavou zkratkou, z dlouhodobého hlediska se však nevyplatí. Je lepší investovat svůj čas a energii raději do budování smysluplného obsahu a autentických vztahů se svými sledujícími. To je jediná cesta k trvalé popularitě a úspěchu na Instagramu.

Zajímavosti

Instagram je sociální síť zaměřená především na sdílení fotografií a videí. Stejně jako Facebook ji vlastní společnost Meta Platforms. Od svého spuštění v roce 2010 se stal jednou z nejpopulárnějších platforem na světě – v současnosti jej používá okolo 1,3 miliardy uživatelů, přičemž nejvíce oblíbenou platformou je především pro mladé lidi mezi 18 – 35 lety.

© 2024 MZ.cz | Nakódoval Leoš Lang